ارزیابی رابطه بین نسبت های مرتبط با قیمت معاملاتی با بازده سهام شركتهای پذیرفته شده در بورس
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:139
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
گرایش: مدیریت دولتی
فهرست مطالب :
چکیده...................................................................1
فصل اول: کلیات تحقیق........................................2
1-1مقدمه .......................................................... 3
1-2تعریف و بیان مساله...................................... 4
1-3اهمیت و ضرورت تحقیق .......................... 6
1-4اهداف......................................................... 8
1-5فرضیه ها..................................................... 9
1-6روش انجام تحقیق...................................... 10
1-7جامعه ونمونه آماری...................................... 10
1-8متغیرهای تحقیق...................................... 11
1-9 قلمرو تحقیق............................................ 12
1-9-1 قلمرو تحقیق...................................... 12
1-9-2 قلمرو زمانی...................................... 12
1-9-3- قلمرو مکانی...................................... 12
1-10 تعریف واژه های کلیدی تحقیق............... 12
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق............ 16
2-1مقدمه....................................................... 17
2-2 فرایندارزش گذاری...................................... 19
2-3 کاربردهای ارزش گذاری سهام.............. 20
2-3-1 مفهوم نظری مدل تجزیه و تحلیل بنیادی .................... 20
2-4پیش بینی عملکرد آتی شرکت ................ 20
2-4-1 پیش بینی اقتصادی ......................... 20
2-4-2 پیش بینی مالی ................................ 21
2-5 انتخاب مدل ارزش گذاری .................. 21
2-5-1 مدل های ارزش گذاری مطلق ........ 21
2-5-2 مدل های نسبی ارزش گذاری .......... 23
2-6 انتخاب مدل ........................................ 23
2-7 نقش تحلیلگر مالی ............................. 23
2-8 ارزش گذاری به روش ضرایب قیمت...... 24
2-8-1 محاسبه روشهای ضریب قیمت توجیه شده ................................ 24
2-8-2 ضرایب دنباله رو و پیشرو...................... 25
2-8-3 نقاط ضعف و قوت روش ضرایب قیمت ........................................... 26
2-9 ضریب قیمت به سود (P/E)................... 27
2-9-1روش های محاسبه ضریب P/E توجیه شده ................................. 29
2-9-2-1 مدل بنیادی تنزیل جریان های نقدی ............................................ 30
2-9-2-2 روش شرکتهای قابل مقایسه .................................... 31
2-9-2-2-1 مشکلات روش شرکتهای قابل مقایسه ............................. 32
2-9-2-3 برآورد ضریب P/E با استفاده از روش رگرسیون ........................... 33
2-9-2-3-1 مشکلات روش رگرسیون . 33
2-10 ضریب قیمت بر ارزش دفتری هر سهم (P/B) ...................................... 34
2-10-1 روشش های محاسبه ضریب P/B توجیه شده ................................ 36
2-10-1-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار ........................... 37
2-10-1-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای ............................................. 37
2-11 ضریب قیمت به فروش (P/S) .................... 38
2-11-1 محاسبه فروش............................ 39
2-11-2 روش های محاسبه ضریب P/S توجیه شده.............................. 39
2-11-2-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار......................... 40
2-11-2-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای.......................................... 41
2-12 ضریب قیمت به جریان نقدی عملیاتی (PC/CFO)................................... 41
2-12-1 روش های محاسبه ضریب P/CFO توجیه شده........................... 43
2-12-1-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار.............................. 43
2-12-1-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای............................... 44
2-13 ضریب ارزش تشکیلات به سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک EV/ EBITDA 44
2-13-1 روش های محاسبه ضریب EV/ EBITDA توجیه شده....................... 46
2-13-1-1 ارزش گذاری به روش مقایسه ای............................................. 46
2-13-1-2 روش ارزش گذاری بر اساس مقایدر بنیادی مورد انتظار.......................... 46
2-14 بازده سهام........................................... 47
2-14-1 تفاوت قیمت................................. 48
2-14-2 سود نقدی هر سهم......................... 48
2-14-3 مزایای ناشی از حق تقدم............... 48
-14-4 مزایای ناشی از پرداخت سود سهمی(سهام جایزه)...................... 49
2-15 مروری بر تحقیقات انجام شده( داخلی وخارجی) درباره ضرایب قیمت................. 49
2-15-1 تحقیقات داخلی.......................... 49
2-15-2 تحقیقات خارجی............................ 56
فصل سوم:روش تحقیق............................... 61
3-1- مقدمه................................................ 62
3-2 روش تحقیق...................................... 62
3-3 فرضیه ها............................................ 63
3-4 متغیرهای تحقیق.................................... 66
3-4-1 متغیر وابسته تحقیق ونحوه محاسبه آن. 66
3-4-2 متغیرهای مستقل تحقیق ونحوه محاسبه آن................................................................... 67
3-5 جامعه و نمونه........................................ 68
3-6 نحوه جمع آوری اطلاعات....................... 68
3-7 روش تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها.................................................................. 68
3-8 روش آزمون....................................... 69
3-8-1 آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف... 70
3-8-2 آزمون معنی دار بودن.................. 70
3-8-3 آزمون t......................................... 71
3-8-4 همبستگی.................................... 71
3-8-5 ضریب تعیین................................ 72
3-8-6 آزمون خود همبستگی.................. 73
3-8-7- مدل رگرسیون.......................... 74
3-9 نرم افزارهای مورد استفاده.................... 75
فصل چهارم «یافته های پژوهش»........................ 76
4-1مقدمه.................................................... 77
4-2 آمار توصیفی ............................................. 78
4-3 آزمون نرمال بودن.................................... 79
4-4 بررسی اعتبار مدل..................................... 81
4-5 بررسی ضریب همبستگی بین متغیرها....... 81
4-6 خطی بودن ارتباط نمودارهای پراکنش.... 82
4-7 تحلیل پانلی مدل به روش اینتر................ 85
4-8 رگرسیون چندگانه................................ 96
فصل پنجم «نتیجه گیری و پیشنهادها»............... 101
5-1مقدمه................................................. 102
5-2خلاصه، اهداف ویافته های تحقیق ....................102
5-3 پیشنهادها....................................... 106
5-3-1 پیشنهادهای کاربردی..................... 106
5-3-2 پیشنهاد برای تحقیقات آتی............... 106
پیوست ها............................................... 107
منابع وماخذ............................................. 122
چکیده :
توجه : فایل بالا دارای پشتیبانی و امکان پیگیری است که با
کلیک بر روی (دریافت فایل) نمایش داده خواهد شد با تشکر از انتخاب شما