digidtyle

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

ارتباط-میان-آمادگی-برای-تغییر-و-ابعاد-سازمان-یادگیرنده-در-واحدهای-دانشگاه-آزاد-اسلامی-استان-گیلان

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:218

گروه مدیریت بازرگانی

پايان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ((M.A))

گرایش: تحول

فهرست مطالب :

چکیده.................................................................... 1

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 . مقدمه ..................................................................... 3

1-2. بیان مساله ........................................................... 4

1-3. اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................ 6

1-4. اهداف پژوهش ............................................................ 8

1-5. چارچوب نظری .............................................................. 8

1-6. فرضیات تحقیق ........................................... 10

1-7. تعاریف مفهومی وعملیاتی متغیر های تحقیق ................. 10

1-8. قلمرو تحقیق ................................................... 14

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

2-2. بخش اول: سازمان یادگیرنده........................................ 16

2-2-1. مفهوم سازمان یادگیرنده........................................... 16

2-2-2. تاریخچه سازمان یادگیرنده........................................ 17

2-2-3. تعاریف سازمان یادگیرنده.................................................. 18

2-2-4. رویکردهای سازمان یادگیرنده..................................................... 21

2-2-4-1. رویکرد تفکر سیستمی....................................................... 21

2-2-4-2. رویکرد یادگیری........................................................ 22

2-2-4-3. رویکرد استراتژیک‌..................................................... 22

2-2-4-4. رویکرد رویکرد ترکیبی ‌.................................................. 22

2-2-5. تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده............................... 23

2-2-6. ضرورت ایجاد سازمان یادگیرنده................................................ 25

2-2-7. عوامل مؤثر بر ایجاد سازمان یادگیرنده................................ 26

2-2-8. ویژگی‌های سازمان یادگیرنده..................................................... 27

2-2-9. مزایای سازمان یادگیرنده............................................................. 30

2-2-10. نظریه‌ها و الگوهای سازمان یادگیرنده....................................... 30

2-2-10-1. سازمان یادگیرنده از نظر سنگه.......................................... 31

2-2-10-2. سازمان یادگیرنده از نظر گاه........................................... 32

2-2-10-3. سازمان یادگیرنده از نظر گاروین................................... 33

2-2-10-4. سازمان یادگیرنده از نظر بنت و اوبراین.................................. 33

2-2-10-5. سازمان یادگیرنده از نظر انجمن آموزش و توسعه................. 34

2-2-10-6. سازمان یادگیرنده از نظر کپلان و نورتون.................................. 35

2-2-10-7. سازمان یادگیرنده از نظر گفارت و مارسیک........................... 35

2-2-10-8. سازمان یادگیرنده از نظر جیمز.......................................... 36

2-2-10-9. سازمان یادگیرنده از نظر مامفورد....................................... 37

2-2-10-10. سازمان یادگیرنده از نظر پدلر و همکاران........................ 37

2-2-10-11. سازمان یادگیرنده از نظر مارکوارت................................. 37

2-2-10-12. سازمان یادگیرنده از نظراورتن بلاد.................................... 38

2-2-10-13. سازمان یادگیرنده از نظر واتکینزو مارسیک..................... 39

2-2-11. سطوح سازمان‌های یادگیرنده................................................. 44

2-3. بخش دوم: آمادگی برای تغییر.............................. 46

2-3-1. مقدمه ........................................................ 46

2-3-2. مفهوم تغییر، تحول و تغییر بنیادی.................................... 47

2-3-3. ابعاد تغییر سازمانی................................................ 48

2-3-4. انواع تغییر.............................................................. 48

2-3-5. سطوح تغییر................................................ 50

2-3-6. مدل‌های تغییر سازمانی........................................ 51

2-3-6-1. الگوی سه مرحله‌ای تغییر کرت لوین............................ 52

2-3-6-2. الگوی برنامه‌ریزی..................................................... 54

2-3-6-3. الگوی تغییر جامع رالف کیلمن.......................................... 55

2-3-6-4. الگوی کانون‌های بهبود کیفیت.............................. 56

2-3-6-5. الگوی مدیریت تغییرات استراتژیک استیس و دانفی................ 57

2-3-6-6. مدل تجزیه و تحلیل جریانی جری پوراس.............................. 58

2-3-6-7. مدل شش خانه‌ای ویس بورد.......................................... 59

2-3-6-8. مدل تطبیق برای تحلیل سازمانی.................................... 61

2-3-6-9. چارچوب فرهنگی، سیاسی و فنی تیجی............................. 62

2-3-6-10. مدل بورک و لیتوین............................................. 63

2-3-6-11. الگوی ادکارپروسی.............................. 64

2-3-6-12. الگوی فرآیند اتصالی...................................... 66

2-3-6-13. الگوهای تئوریک و پیاده‌سازی نظریه‌های سهم تغییر رفتاری................ 66

2-3-7. دلایل تغییر.................................................................... 67

2-3-8. عامل‌های مؤثر بر تغییر سازمانی................................... 67

2-3-9. مقاومت در برابر تغییر.......................................................... 70

2-3-10. عوامل مقاومت در برابر تغییر........................................ 72

2-3-11. مدیریت تغییر.......................................................... 73

2-3-12. استراتژی‌های اساسی برای مدیریت تغییر..................................... 74

2-3-13. مهارت‌های مدیریت تغییر............................................... 75

2-3-14. شیوه‌های اعمال تغییر و سبک مدیریت تغییر........................... 77

2-3-15. پیش ران‌های مدیریت تغییر..................................................... 79

2-3-15-1. واکنش و نگرش به تغییر........................................ 79

2-3-15-2.

توجه : فایل بالا دارای پشتیبانی و امکان پیگیری است که با کلیک بر روی (دریافت فایل) نمایش داده خواهد شد

با تشکر از انتخاب شما