digidtyle

تاثیر بیش سرمایه گذاری بر واکنش سرمایه گذاران نسبت به وجه نقد نگهداری شده

تاثیر بیش سرمایه گذاری بر واکنش سرمایه گذاران نسبت به وجه نقد نگهداری شده

تاثیر-بیش-سرمایه-گذاری-بر-واکنش-سرمایه-گذاران-نسبت-به-وجه-نقد-نگهداری-شده

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:92

فهرست مطالب :

چكيده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: كليات تحقیق

1-1 مقدمه 4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

3-1بيان مسئله 10

4-1چارچوب نظری تحقیق. 11

5-1سؤالات تحقيق. 12

6-1 فرضيه هاي تحقيق. 13

7-1اهداف تحقيق. 13

8-1 ضرورت تحقیق. 14

9-1حدود مطالعاتی. 14

1-9-1 قلمرو موضوعی. 15

2-9-1 قلمرو مکانی تحقیق. 15

3-9-1 قلمرو زمانی تحقیق. 15

10-1 تعریف مفاهیم کلیدی و اصطلاحات.. 15

فصل دوم: مروری بر ادبيات تحقيق

1-2 مقدمه 18

2-2سرمایهگذاری. 19

1-2-2مراحل اجرای بودجهبندی سرمایهای: 20

2-2-2طبقه بندی طرحهای سرمایهگذاری. 21

3-2-2نشانگرهای سرمایه گذاری کارا: 22

3-2عدم تقارن اطلاعات: 25

4-2سيستم جامع مديريت نقدینگی: 26

1-4-2رابطه سود آوری و نقدینگی: 28

5-2مدیریت وجوه نقد 28

1-5-2تعریف و اهمیت موجودی نقد 29

2-5-2انگیزه نگهداری وجه نقد 31

3-5-2انگیزه احتیاطی: 32

4-5-2سطح بهینه و مطلوب وجه نقد 34

6-2مدل های جدید صندوق: 36

7-2مروری بر تحقیقات پیشین. 36

8-2جمع بندی ادبیات تحقیق. 42

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 46

2-3طرح مسئله تحقیق. 46

3-3فرضیه های تحقیق. 47

4-3مدل تحقیق. 47

5-3 روش اجراي تحقیق. 50

6-3 روش شناسی تحقیق. 50

1- 6-3 نوع روش تحقيق. 50

2-6-3 روش گردآوري اطلاعات و داده ها 50

3-6-3 روش تحليل داده ها: 51

7-3 جـامـعه آمـاری. 51

8-3نحوه جمع آوری اطلاعات.. 53

9-3روش تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیات.. 53

1-9-3آزمون معنی دار بودن مدل. 53

2-9-3آزمون معنی دار بودن متغیرهای تحقیق. 54

3-9-3آزمون های مفروضات رگرسیون کلاسیک: 54

4-9-3تصمیم گیری برای رد یا پذیرش فرضیه ها 55

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده‌ها

1-4 مقدمه‏ 57

2-4آمار توصیفی. 57

3-4آزمون فرضيات: 62

4-4آزمون فرضيه اول: 66

4-4-خلاصه فصل. 68

فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادات

1-5 مقدمه 70

2-5نتایج تحقیق. 71

1-2-5نتايج حاصل از فرضيه اول. 71

2-2-5نتايج حاصل از فرضيه دوم : 72

3-5پيشنهاد‌هاي تحقيق. 73

4-5پيشنهاد‌هايي براي تحقيقات آتي. 75

5-5 محدوديت‌هاي تحقيق. 75

پیوست ها

پیوست الف : نمونه آماري. 77

پیوست ب: خروجی نرم افزار. 80

پیوست ج:مدل تخمین سرمایه گذاری غیر عادی یا غیر منتظره 82

پیوست د:آزمون اسمیرنوف کلوموگروف برای مدل یک... 85

منابع و ماخذ

منابع فارسي: 89

منابع لاتین: 90

چکیده انگلیسی: 92

فهرست جداول :

جدول 1-4 آمار توصیفی متغیر وابسته تحقیق. 57

جدول 2-4 آمار توصیفی متغیر های مستقل. 58

جدول 3-4 آزمون چاو براي تعيين استفاده از روش پانل يا تركيبي. 59

جدول 4-4 پانل با اثرات ثابت.. 60

جدول 5-4 خلاصه آزمون ها 61

جدول 6-4 پانل بدون اثرات.. 63

جدول 7-4 خلاصه آزمون ها 63

جدول 8-4 آزمون چاو براي تعيين استفاده از روش پانل يا تركيبي. 63

جدول 9-4 پانل با اثرات ثابت.. 64

جدول 10-4 خلاصه آزمون ها 64

جدول 11-4 بررسی ارزش نهايي وجه نقد در شركتهاي با بيش سرمايه گذاري و بدون بيش سرمايه گذاري  66

جدول1-5 نتایج فرضیه اول. 71

جدول 2-5 نتایج فرضیه دوم 72

چکیده :

در این تحقیق رابطه بین بیش سرمایه گذاری و ارزش نهایی وجه نقد مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق ارزش نهایی وجه نقد را از طریق واکنش بازار به تغییرات وجه نقد اندازه گیری می نماید. مطالعه حاضر برای دوره 1382 الی 1387 در بورس اوراق بهادار تهران صورت گرفت که در مجموع 564 مشاهده برای دوره تحقیق استفاده شد. روش اماری مورد استفاده در این تحقیق روش پانل است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که تغییرات وجه نقد تاثیرمثبت بر ارزش بازار شرکتها دارد و ارزش نهایی وجه نقد در بورس اوراق بهادار تهران مثبت است. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که بین بیش سرمایه گذاری و ارزش نهایی وجه نقد رابطه معکوس وجود دارد . درواقع سرمایه گذاران بازار سرمایه در شرکتهایی که دارای بیش سرمایه گذاری هستند تغییرات مثبت وجه نقد را با تخفیف ارزیابی می نمایند. از نتایج دیگر این تحقیق بیان می کند که ارزش نهایی وجه نقد در شرکتهایی که دارای بیش سرمایه گذاری هستند تفاوت معناداری با ارزش نهایی وجه نقد شرکتهایی است که دارای بیش سرمایه گذاری نیستند و ارزش نهایی در شرکتهای با بیش سرمایه گذاری کمتر از شرکتهای بدون بیش سرمایه گذاری است.

کلید واژگان: بیش سرمایه گذاری، ارزش نهایی وجه نقد، بدون بیش سرمایه گذاری

رشد وتوسعه شرکتها و تفکیک مالکیت از مدیریت ، امروزه مسائل نمایندگی را به یکی از مهم ترین دغدغه هاي سرمایه گذاران مبدل ساخته است . از تضاد منافع بین مدیران ومالکان و نیز عدم تقارن اطلاعاتی بین دو گروه مذکورمی توان به عنوان دو عامل کلیدي درایجاد مسائل نمایندگی یاد کرد. براساس مفهوم عدم تقارن اطلاعاتی مدیران درخصوص جریانهاي نقدي، فرصتهاي سرمایه گذاري وبه طورکلی چشم اندازآتی وارزش واقعی شرکت اطلاعاتی بیش ازسرمایه‌گذاران برونسازمانی دراختیاردارند. مایرز و ماجلوف[1](1984) معتقدند اطلاعات کمترسرمایه گذاران نسبت به مدیران پیرامون ارزش واقعی شرکت ممکن است قیمت گذاري اشتباه سهام شرکت را درپی داشته باشد. درصورتی که شرکت ناگزیربه تأمین مالی پروژه هاي جدید خود ازمحل انتشارسهام باشد ، ممکن است قیمت گذاري کمتراز واقع بازار به حدي شدید باشد که سرمایه گذاران جدید ارزشی بیش ازارزش فعلی خالص پروژه جدید به دست آورند ودرنتیجه سهامداران فعلی متحمل زیان گردند. بنابراین درچنین شرایطی شرکت ناچار به چشم پوشی از پروژه هاي سرمایه گذاري داراي ارزش فعلی خالص مثبت و یاتأمین مالی این پروژه ها ازمحل منابع داخلی خود میباشد و درصورت عدم تکافوي منابع داخلی، جهت اجتناب از رد فرصتهاي سرمایه گذاري ارزشمند، منابع مالی لازم را، ازمحل اوراق بهاداري که احتمال قیمت گذاري کمتراز واقع آن دربازار، پایین تراست ( ماننداوراق قرضه)، تأمین می ن

توجه : فایل بالا دارای پشتیبانی و امکان پیگیری است که با کلیک بر روی (دریافت فایل) نمایش داده خواهد شد

با تشکر از انتخاب شما