digidtyle

مقايسه تاثير الگوي مبتني بر روش مشاركتي و الگوي مبتني بر روش يادگيري انفرادي

مقايسه تاثير الگوي مبتني بر روش مشاركتي و الگوي مبتني بر روش يادگيري انفرادي

مقايسه-تاثير-الگوي-مبتني-بر-روش-مشاركتي-و-الگوي-مبتني-بر-روش-يادگيري-انفرادي

عنوان درس : مبارزه‌ي پنهان ( درس 9)‌

 هدف كلي : آشنايي با بيماريها و عوامل آنها           رئوس مطالب : بيمارها و علل آنها

هدفهاي جزئي :

الف : راههاي دفاع بدن         ب: كمك به دفاع بدن   ج : واكسن چيست ؟

 هدف‌هاي رفتاري :

 الف هدفهاي رفتاري در حيطه‌ي شناختي

  1. دانش آموز راه‌هاي دفاع بدن را شرح دهد (‌كاربرد )
  2. دانش آموز بتواند در مورد واكسن توضيحاتي ارائه دهد .( كاربرد )
  3. دانش آموز بدون كمك معلم راههاي كمك به دفاع از بدن را شرح دهد ( كاربرد)

 جدول طبقه بندي هدف‌هاي رفتاري ، در حيطه هاي شناختي

شماره‌هدف‌ها

سطوح يا طبقات هدفها در حيطه شناختي

دانش

فهميدن

كاربرد

تجزيه و تحليل

تركيب

ارزشيابي

1

 

 

×

 

 

 

2

 

 

×

 

 

 

3

 

 

×

 

 

 

ب- هدفهاي رفتاري در حيطه رواني حركتي

1- دانش آموز به تنهايي بتواند وظيفه گلبول سفيد و قرمز خون را در يك جدول نشان دهد ( هماهنگي )

2- دانش آموز با دقت متن كتاب را بخواند و شرح دهد ( دقت )

3- دانش آموز بتواند درباره تفاوت گلبول قرمز و سفيد خون توضيحاتي ارائه دهد (‌اجزاي مستقل )

 

جدول طبقه بندي هدفهاي رفتاري در حيطه‌ي رواني – حركتي

شماره‌هدف‌ها

تقليد

اجراي مستقل

دقت

هماهنگي

عادي شدن حركات

1

 

 

 

×

 

2

 

 

×

 

 

3

 

×

 

 

 

 

ج- هدفهاي رفتاري در حيطه‌ي عاطفي

 1- دانش آموز به سوالات گوش مي دهد .( دريافت )

2- دانش آموز در بحث كلاسي به طور فعال شركت مي‌كند ( ارزش گذاري )

3- دانش آموز نسبت به صحبت‌هاي معلم و همكلاسي‌ها علاقه نشان مي دهد .( واكنش )

4-دانش آموز براي شركت در بحث كلاسي داوطلب مي‌شود . (سازماندهي ارزشها)

5- دانش آموز مي‌تواند از اين شيوه براي خوديادگيري در هر درس بهره ببرد .( دروني شدن ارزشها )‌

جدول طبقه بندي هدفهاي رفتاري در حيطه‌ي عاطفي

 

شماره‌هدف‌ها

سطوح يا طبقات هدفها در حيطه عاطفي

دريافت

واكنش و پاسخ دادن

ارزش گذاري

سازماندهي ارزشها

تبلور يا دروني شدن ارزشها

1

×

 

 

 

 

2

 

 

×

 

 

3

 

×

 

 

 

4

 

 

 

×

 

5

 

 

 

 

×

 

پيش بيني رفتار ورودي

1- جاندار خاصي به نام ميكروب وجود ندارد و موجوداتي مانند باكتري و قارچ را ميكروب مي‌گويند .

2- صحبت كردن در مورد واكسن و گلبول قرمز وگلبول سفيد خون .

ارزشيابي تشخيصي

 الف : آزمون رفتار ورودي

  1. چه راههايي براي جلوگيري از بيمار شدن وجود دارد .
  2.  چه راههايي براي كمك به دفاع از بدن وجود دارد .

ب: پيش آزمون كه شامل :

  1. توضيحاتي در مورد ميكروب ارائه دهد .
  2. در مورد وظيفه گلبول قرمز و سفيد خون توضيحاتي ارائه دهد .

نتيجه : سوال 1و 2 مثبت وسوال 3و 4 منفي است .

 نقطه شروع تدريس : از شماره 3 تدريس شروع خواهد شد .

 مراحل تدريس و تنظيم محتوا :

  1. آمادگي و ايجاد انگيزه

معلم ضمن سلام و احوال پرسي و توجه به حضور و غياب دانش آموزان و نيز صحبت كردن در مورد موضوعات گوناگون با طرح سوالات ارزشيابي تشخيصي و با نشان دادن ميز و موادي مانند واكسن ، پني سيلين ، به ايجاد انگيزه در دانش آموزان اقدام مي‌نمايد .

  1. مدل كلاس : دايره‌اي به صورت گروهي .
  2. روش : پرسش و پاسخ - توضيحي - نمايشي
  3. رسانه : اجسام مجسم
  4. فعاليتهاي معلم : پرسش از شاگردان و هدايت آنها
  5. گروههاي يادگيرنده : تمامي كلاس
  6. فعاليتهاي شاگردان : پاسخ به معلم – گوش دادن به معلم                  
  7. مدت : 5 دقيقه
  1. معرفي درس :
دانلود فایل

توجه : فایل بالا دارای پشتیبانی و امکان پیگیری است که با کلیک بر روی (دریافت فایل) نمایش داده خواهد شد

با تشکر از انتخاب شما