digidtyle

پایان نامه اثر بازاریابی درونی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی

پایان نامه اثر بازاریابی درونی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی

پایان-نامه-اثر-بازاریابی-درونی-تعهد-سازمانی-و-رفتار-شهروندی-سازمانی-بر-بازارگرایی-بانکهای-تخصصی

این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

 

چکیده

 

موفقيت سازمان هاي خدماتي در راستاي فعاليتهاي بازارگرايي مستلزم اين است كه تعهد كاركنان تضمين شود. يكي از راه هاي دستيابي به چنين تعهدي، اجراي برنامه هاي بازاريابي داخلی است. با توجه به اهمیت بازاریابی داخلی و بازارگرایی پژوهش حاضر تلاش دارد تا رابطه بین دو متغیر را با توجه به نقش واسطه ای تعهد و رفتار شهروندی سازمانی مورد بررسی قرار دهد و به این سوال که عواملی همچون بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی تا چه اندازه بر موفقیت بازارگرایی تاثیرگذار است؟پاسخ دهد. در این راستا  118 نفر از کارکنان بانک توسعه تعاون استان اصفهان نیز به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های مورد نیاز از طریق ابزار پرسشنامه (چهار پرسشنامه بازاریابی داخلی فورمن و مانی (1995)، تعهدسازمانی آلن و می یر (1991)، رفتار شهروندی اورگان و کانوسکی(1996) و بازارگرایی نارور و اسلاتر (1990)) جمع آوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات تخصصی اساتید و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. داده های جمع آوری شده از طریق دو نرم افزار SPSS19 و  Lisrel 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تجزیه و تحلیل نیز بیانگر رابطه مثبت و مستقیم بازاریابی داخلی با تعهد و رفتار شهروندی، و تعهد و رفتارشهروندی با بازارگرایی بود. همچنین رابطه بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی- تعهد و رفتارشهروندی- و نقش میانجی گری متغیر تعهد و رفتار شهروندی در رابطه بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی مورد تائید قرار نگرفت.

 

واژگان کلیدی: بازارگرایی، بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی، بانکهای تجاری

 

عنوان                                                                     صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق

 

1-1) مقدمه  .............................................................................................................................................................................................

2

1-2) بیان مساله ......................................................................................................................................................................................

3

1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق  ............................................................................................................................................................

6

1-4) اهداف تحقیق   ..............................................................................................................................................................................

8

 1-5) چارچوب نظری   .........................................................................................................................................................................

9

1-6) فرضیات تحقیق...............................................................................................................................................................................

10

1-7)تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق ..............................................................................................................................

11

1-8)قلمرو تحقیق....................................................................................................................................................................................

20

1-8-1) قلمرو موضوعی ........................................................................................................................................................................

20

1-8-2) قلمرو مکانی ...............................................................................................................................................................................

20

1-8-3) قلمرو زمانی ...............................................................................................................................................................................

20

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

2) مقدمه ................................................................................................................................................................................................

22

بخش اول : بازاریابی داخلی

 

2-1) بازاریابی ........................................................................................................................................................................................

24

2-2) فرآیند بازاریابی ...........................................................................................................................................................................

25

مرحله اول : درك بازار و نيازهاي مشتري ...............................................................................................................................

25

  • خواسته ها، تقاضا ها  ................................................................................................................................................

26

  • بازاريابي  ..........................................................................................................................................................

26

  • و رضايت  ......................................................................................................................................................................

26

  • و ارتباط .........................................................................................................................................................................

27

  • بازار ............................................................................................................................................................................................

27

مرحله دوم: طراحی استراتژی بازاریابی بر اساس مشتری ....................................................................................................

28

  • انتخاب مشتری برای خدمتگذاری ......................................................................................................................................

28

  •  

28

مرحله سوم: ایجاد یک  استراتژی بازاریابی ..............................................................................................................................

29

مرحله چهارم: ايجاد رابطه سودمند با مشتري  .......................................................................................................................

31

مرحله پنجم: كسب ارزش از مشتريان  ....................................................................................................................................

31

2-3) بازاريابي كل نگر  ........................................................................................................................................................................

32

2-4) بازاریابی داخلی  ..........................................................................................................................................................................

33

2-5) تعریف و مفهوم سازی بازاریابی داخلی  .................................................................................................................................

34

2-6) ضرورت بازاریابی داخلی .............................

توجه : فایل بالا دارای پشتیبانی و امکان پیگیری است که با کلیک بر روی (دریافت فایل) نمایش داده خواهد شد

با تشکر از انتخاب شما