digidtyle

پایان نامه عوامل دخیل در رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی با روش دلفی از چندین خبره

پایان نامه عوامل دخیل در رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی با روش دلفی از چندین خبره

پایان-نامه-عوامل-دخیل-در-رفتار-کاربر-در-شبکه‌های-اجتماعی-با-روش-دلفی-از-چندین-خبره

این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


چکیده                                                                                                               

در جهان امروزی که کاربرد اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترش یافته است و جوانب مختلف زندگی انسان‌ها را تحت شعاع قرار داده و همچنین تغییر نامحسوس رفتار کاربرها در برخورد با شبکه‌های اجتماعی، تحلیل رفتار کاربر برای سازمان‌ها را بسیار حائز اهمیت کرده است.

بسیاری از عامل‌هایی که در رفتار کاربر تأثیرگذارند دارای قطعیت کافی نیستند. نقشه‌های مفهومی فازی زمانی که از داده‌های نامطمئن استفاده می‌کنیم نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای محاسبه و تحلیل مؤثر نقشه‌های مفهومی فازی استفاده از گراف‌های جهت‌دار و ماتریس‌های اتصال است.

تا کنون پژوهش در خور بیانی در زمینه مطالعه رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از نقشه‌های مفهومی فازی صورت نگرفته است. در این پایان‌نامه عوامل دخیل در رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش دلفی از چندین خبره جمع‌آوری شده و با استفاده از نقشه‌های مفهومی فازی تحلیل شده و روابط بین این عامل‌ها استخراج گردیده است.

کلمات کلیدی: رفتار کاربر، نقشه مفهومی فازی، شبکه‌های اجتماعی

 

فهرست مطالب

 

فصل اول – کلیات تحقیق 1

1-1- مقدمه 2

1-2- ضرورت مطالعه رفتار کاربر 2

1-3- نیاز به نقشه‌های مفهومی فازی 4

1-4- تعریف مسئله 4

1-5- چالش‌های پیش رو 5

1-5-1- پویا بودن سامانه 5

1-5-2- عدم قابلیت تفکیک پارامترهای کیفی 5

1-6- روش تحقیق 6

1-7-ساختار پایان‌نامه 6

فصل دوم – نقشه‌های مفهومی فازی 8

2-1- مقدمه 9

2-2- تئوری مجموعه‌های کلاسیک 9

2-3- تئوری مجموعه‌های فازی 10

2-4- نقشه‌های شناختی فازی 12

2-4-1- خصوصیات نقشه‌های مفهومی فازی 16

2-4-2- انواع نقشه‌های مفهومی فازی 21

2-5- نتیجه‌گیری 28

فصل سوم – رفتار کاربر 29

3-1- مقدمه 30

3-2- رفتار مصرف‌کننده 30

3-3- رفتار مصرف‌کننده در اینترنت 33

3-4- رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی 34

3-4-1- پارامترهای مربوط به اجتماع 34

3-4-2- پارامترهای مربوط به وب‌سایت 35

3-4-3- پارامترهای مربوط به کاربر 35

3-5- مدل‌های رفتار خرید 35

3-5-1- مدل رفتار خرید هاوکینز 36

3-5-2- مدل رفتار خرید هاوارد- شیث 36

3-5-3- مدل رفتار خرید انگل–کولات–بلک ول 36

3-6- مروری بر تحقیقات انجام شده 37

3-7- نتیجه‌گیری 39

فصل چهارم – مدل پیشنهادی 40

4-1- مقدمه 41

4-2- روند انجام تحلیل 42

4-2-1- مطالعه موردی و استخراج عامل‌ها 42

4-2-2- عامل‌های مربوط به جامعه 43

4-2-3- عامل‌های مربوط به کاربر 48

4-2-4- عامل‌های مربوط به وب‌سایت 61

4-2-5- جدول مقایسه عامل‌ها 71

4-3- روش دلفی 74

4-4- ماتریس مجاورت FCM 77

4-5- نقشه مفهومی فازی 78

4-6- تحلیل FCM 83

4-7- نتیجه‌گیری 86

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادها 87

5-1- نتایج 88

5-2- مزایا و موانع 90

5-3- پیشنهاد‌ برای تحقیقات آتی 90

مراجع 92

 

 

 

 

 

فهرست علائم و نشانه­ها


ATT...................................................................................................... Attitude

CLT................................................................................................. Culture

DGF.............................................................................. Demographical Factors

ECF.................................................................................... Economical Factors

ENT............................................................................................. Entertainment

EOI.............................................................................. Effective of Information

EXB................................................................................ Exloratory Behaviour

FCM.............................................................................. Fuzzy Cognnitive Map

GND....................................................................................................... Gender

INF........................................................................................... Informativeness

INV................................................................................................ Involvement

NFC..................................................................................... Need for Cognition

ORG.............................................................................................. Organization

OSL....................................................................... Optimum Stimulation Level

SNT................................................................................. Social Network Trust

STR..................................................................................................... Structure

UCH........................................................................................... User Challenge

UCM................................................................................ User Communication

UCN...................................................................................... User Convenience

UCS................................................................................................... User Cost

UIF.............................................................................................. User Interface

UIN........................................................................................ User Interactivity

UND.................................................................................................. User Need

USK................................................................................................... User Skill

WCP............................................................................. Web Controlling Power

WLK......................................................................................... Web Likeability

WMP.......................................................................... Web Motivational Power

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول­ها

جدول 2- 1 نگاشت مقدار عددی به مقادیر مفهومی 14

 

جدول 3-  1 مروری بر تحقیقات انجام شده 37

 

جدول 4- 1 عامل‌های استفاده‌شده و مقایسه آن‌ها 711

جدول 4- 2 ماتریس مجاورت نقشه مفهومی فازی 77

جدول 4- 3 ماتریس مجاورت برش نقشه مفه

توجه : فایل بالا دارای پشتیبانی و امکان پیگیری است که با کلیک بر روی (دریافت فایل) نمایش داده خواهد شد

با تشکر از انتخاب شما