digidtyle

پایان نامه پیش بینی انگیزش تحصیلی دانش آموزان بر اساس هوش معنوی و رضایت زناشویی مادر

پایان نامه پیش بینی انگیزش تحصیلی دانش آموزان بر اساس هوش معنوی و رضایت زناشویی مادر

پایان-نامه-پیش-بینی-انگیزش-تحصیلی-دانش-آموزان-بر-اساس-هوش-معنوی-و-رضایت-زناشویی-مادر

این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

 

چكيده پايان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش هاي اجرا و نتايج به دست آمده):

این پژوهش با هدف پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس هوش معنوی و رضایت زناشویی مادر انجام شد. نمونه آماری 200 نفر است.‌روش نمونه‌گيري در اين پژوهش، نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌اي چند مرحله‌اي است.  3پرسش‌نامه‌ این پژوهش شامل: پرسش‌نامه انگیزش تحصیلی والرند برای دانش‌آموزان و پرسش‌نامه‌های هوش معنوی عبداله‌زاده و رضایت زناشویی انریچ برای مادران می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی(شامل: فراوانی، میانگین ، واریانس و رسم نمودارها) و آمار استنباطی(شامل: ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بين نمرات انگیزش درونی دانش‌آموزان با هوش معنوی مادران ارتباط مستقیم و معنی‌داری وجود دارد همچنین بین بی‌انگیزشی تحصیلی دانش‌آموزان با هوش معنوی مادران ارتباط معکوس و معنی‌داری وجود دارد اما بین انگیزش‌بیرونی دانش‌آموزان با هوش معنوی مادران ارتباط معنی‌داری مشاهده نشد. از طرفی نتایج نشان مي‌دهد كه بين نمرات انگیزش‌درونی و انگیزش بیرونی  دانش‌آموزان با رضایت زناشوئی مادران ارتباط مستقیم و معنی‌داری وجود دارد همچنین با افزایش نمرات رضایت زناشوئی مادران، نمرات بی‌انگیزشی تحصیلی دانش‌آموزان کاهش می‌یابد.

واژگان کلیدی: انگیزش تحصیلی، هوش معنوی، رضایت زناشویی

فهرست مطالب

عنوان                                           صفحه

چکیده. 1

فصل اول کلیات پژوهش. 2

1-1- مقدمه. 3

1-2- بیان مساله. 4

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش. 8

1-4- هدف پژوهش. 9

1-5- فرضیه‌های پژوهش. 9

1-6- سوال پژوهش. 9

1-7- تعاریف مفهومی. 9

1-8- تعاریف عملیاتی. 10

فصل دوم پیشینه پژوهش. 12

مقدمه. 13

2-1- انگیزش تحصیلی. 13

2-1-1- مبانی نظری انگیزش. 15

2-1-2-مولفه های مرتبط با انگیزش تحصیلی. 23

2-2- هوش معنوی :. 30

2-2-1مبانی نظری هوش معنوی. 32

2-3- رضایت زناشویی. 46

2-3-1- مبانی نظری رضایت زناشویی. 48

2-4-پیشینه پژوهش. 68

پیشینه پژوهش در خارج از کشور. 71

فصل سوم روش شناسی پژوهش. 73

مقدمه. 84

3-1- روش پژوهش. 84

3-2- جامعه آماری. 84

3- 3- حجم نمونه و روش نمونه گیری. 84

3-4- ابزارهای اندازه‌گیری و اعتبار و روایی آن‌ها. 86

3-4-1- مقیاس انگیزش تحصیلی(AMS) 86

3-4-2- پرسش‌نامه هوش معنوی. 88

3-4-3-پرسش‌نامه رضایت زناشویی انریچ. 89

3-5- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها. 94

فصل چهارم یافته های پژوهش. 95

مقدمه. 96

4-1 : داده‌های توصیفی. 96

4-2 :  تحليل داده‌ها. 102

فصل پنجم نتیجه گیری. 108

مقدمه. 109

5-1 بحث در چهار چوب فرضیه پژوهش. 110

5-2 محدودیت پژوهش. 112

5 -3پيشنهادهای پژوهش. 112

منابع. 114

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                           صفحه

 

جدول 3-1 ضرایب اعتبار پرسش‌نامه انگیزش تحصیلی در پژوهش حاضر   88

جدول 4-1: شاخص‌هاي توصيفی انگیزش تحصیلی، هوش معنوی و رضایت زناشویی   97

جدول 4-2 : ماتریس همبستگي انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان و هوش معنوی مادران. 102

جدول 4-3 : ماتریس همبستگي انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان و رضایت زناشوئی مادران. 103

جدول 4-4: خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام پیش‌بینی انگیزش درونی دانش‌آموزان از طریق هوش معنوی و رضایت زناشوئی مادران. 104

جدول 4-5: خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام پیش‌بینی انگیزش بیرونی دانش‌آموزان از طریق هوش معنوی و رضایت زناشوئی مادران. 105

جدول 4-6: خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام پیش‌بینی بی انگیزشی دانش‌آموزان از طریق هوش معنوی و رضایت زناشوئی مادران. 106

جدول 4-7: خلاصه نتایج پژوهش. 107

 

 

 

 

 

 

 

فهرست  نمودار

عنوان                                           صفحه

 

نمودار 4-1: توزیع فراوانی نمرات انگیزش درونی. 98

نمودار 4-2: توزیع فراوانی نمرات انگیزش بیرونی. 99

نمودار 4-3: توزیع فراوانی نمرات بی انگیزشی. 100

نمودار 4-4: توزیع فراوانی نمرات رضایت زناشوئی. 101

نمودار 4-5: توزیع فراوانی نمرات هوش معنوی. 102

 

دانلود فایل

توجه : فایل بالا دارای پشتیبانی و امکان پیگیری است که با کلیک بر روی (دریافت فایل) نمایش داده خواهد شد

با تشکر از انتخاب شما